utorok 30. augusta 2011

Ako človeka pohltí zmena stereotypu alebo 14dní po Slovensku

Každý si žije ako vie. Študuje, pracuje, je slobodný, zadaný, rodičom či dôchodcom vo vlastnom tempe a často aj stereotype. Pokiaľ ide o stereotyp, nie je len bielo-čierny, čiže dobrý a zlý. Niekomu stereotyp vyhovuje, zvolil si ho, stará sa o rodinu, pracuje, každý deň chodí do roboty, má vyhradené dni v roku na dovolenku. Iný si zas žije zo dňa na deň, resp. tým čo je, prítomnosťou a stereotyp u neho nikdy nie je vítaný.

Dovolenka počas leta je u každého zásahom do stereotypu. Akurát som sa z jednej, 2 týždňovej dovolenky vrátila. Nešla som k moru na pláž, ani na kúpaliská s rodinou. S kamarátkou sme si vymysleli výlet po Slovensku. Začali sme od západu a skončili na východe a späť domov na zlatý dobrý stred Slovenska. Za 14 dní sme prešli 14 miest, videli sme rôznych ľudí, rôzne pamiatky, rôzne miesta. Každé ráno sme vstávali min. o 8:00, čo nie je jednoduché pre človeka, ktorý má dovolenku a letné prázdniny v jednom. Chodili sme hore dole. Išli sme peši, vlakom, autom, busom, stopom. Spali sme v byte, dome, chate, u známych, vo vlaku a aj pod holým nebom, len tak v spacákoch.

Ak som aj stereotyp počas letných prázdnin mala, týmto som ho úplne pochovala. Zmena z dňa, ktorý sa často opakoval ...
- vstanem o 11:00 hod., naraňajkujem sa, idem za PC a internet, pozrieť novinky a pracovať na veciach na stáž, obed, káva a telka, Facebook, večer možno von, spať a druhý deň to isté -
... sa zmenil na dni, kedy bol každý iný. Iba počasie bolo stále rovnaké, 14 dní vkuse slnečné a SKVELÉ :).

Teraz som zas späť doma, pijem kávu a nie a nie sa prinútiť niečo robiť a vrátiť sa do svojho zabehaného dňa a stereotypu. Keď raz človek okúsi iné ako je zvyčajné, hneď mu to chýba. Zaradiť v životnom tempe z 1 na 0 to sa ešte dá, ale zrýchliť tempo a zaradiť z 0 na 1 na pár chvíl znamená nabúranie celého stereotypného a pokojného systému života. Preto si myslím, že dovolenka prináša napätie, príliv endorfínov a zrýchlenie tempa .., nie oddych a pokoj. Aj tak je to skvelé a treba sa zo stereotypu vymaniť.